Jumat, 07 Februari 2014

Browse Manual » Wiring » » » » » » » » » » Gara gara dadah gadis ini panjat tiang Elektrik Voltan Tinggi

Gara gara dadah gadis ini panjat tiang Elektrik Voltan Tinggi

  detikNews
Praha, - Tindakan yang dilakukan seorang gadis asal Republik Ceko ini tergolong sangat nekat. Ulahnya membuat warga, polis  dan petugas elektrik setempat pusing tujuh keliling. Sebabnya, gadis usia 21 ini memanjat sebuah tiang elektrik bervoltan tinggi dengan ketinggian 40 kaki tanpa sedikitpun alat keselamatn.

Gadis yang tidak diketahui namanya tersebut nekat melakukan tindakan sangat berbahaya ini kerana pengaruh dadah yang diambilnya sebelum dia beraksi. Gara-gara pengaruh ubat terlarang tersebut, sang gadis pun memanjat tiang elektrik tanpa rasa takut dan berada di atas selama lebih kurang 4 jam.

"Ini adalah mimpi buruk kerana dia di bawah pengaruh ubat sehingga berbuat hal yang tidak masuk akal," ujar juru cakap polis  setempat, Jan Macalikova, sebagaimana dikutip dari dailymail.

Menurut polis  tersebut, sang gadis berhalusinasi tinggi bahawa dirinya memanjat sebuah jambatan dan hendak menyeberangi sungai.

"Dia yakin jika tiang elektrik itu adalah jambatan yang melintasi sungai Morava," kata Macalikova.

Perlu waktu lebih dari 4 jam bagi polis  untuk boleh memujuk sang gadis untuk turun. Kerana sang gadis tetap berkeras bahawa dia memang menaiki jambatan.

Setelah bertinjauan dipujuk, petugas langsung melarikan sang gadis ke rumah sakit terdekat untuk mendapatkan perawatan dan pemulihan dari pengaruh ubatnya. Beruntung sang gadis tidak terluka sedikitpun meski yang dipanjatnya adalah tiang elektrik voltan tinggi.

(rmd/nrl)A

Tidak ada komentar:

Posting Komentar